Diesel LPG

Montaż instalacji LPG u klienta!!!

Nasz pojazd serwisowy został wyposażony w niezbędny sprzęt do wykonania adaptacji systemów LPG w samochodach ciężarowych, dostawczych czy osobowych.

Dojeżdżamy wszędzie tam gdzie oczekują tego nasi klienci!!!

Zwykle konwersji poddawane są samochody ciężarowe. Szanując czas klienta/przewoźnika, dojeżdżamy do miejsca parkowania ciężarówki, by w ciągu jednego dnia dokonać montażu systemu LPG.

Zasada działania

Działanie systemu polega na podaniu odpowiedniej dawki LPG do zasysanego powietrza, przy jednoczesnym ograniczeniu ilości oleju napędowego. Dzięki temu uzyskujemy znacznie efektywniejsze spalanie oleju, spadek ilości szkodliwych substancji i przede wszystkim oszczędności. Zaletą tego rodzaju instalacji gazowych jest to, że nie ma konieczności modyfikacji jednostki napędowej dzięki czemu system jest uniwersalny i można go stosować we wszystkich rodzajach silników. System taki jest mało „inwazyjnym” i  ogranicza się jedynie do montażu reduktora (takiego samego, jak w instalacjach IV generacji do jednostek benzynowych), wtryskiwacza/y gazu, filtra, czujnika MAP i jednostki sterującej.

Do poprawnego działania systemu , konieczna jest odpowiednia konfiguracja systemu jak i odpowiednia kalibracja. Opracowana przez naszą firmę metoda kalibracji gwarantuje nam osiągnięcie maksymalnego wykorzystania systemu, a co za tym idzie wymierne oszczędności.

Ekonomia

Oszczędności przy zastosowaniu systemu wynikają z dwóch faktów:

  • zastąpienie drogiego ON tańszym LPG – w pojazdach można zastąpić do 30% ON gazem LPG, a silnikach stacjonarnych nawet do 50%
  • zmniejszenie do ok. 5% sumarycznego zużycia ON i LPG w stosunku do pracy silnika na ON.

Poniżej przykładowe zużycia ON – TYGODNIOWA KARTA ZUŻYCIA ON z przeprowadzonych przez nas adaptacji. Analizy dokonano na przepływomierzu ON ,gdzie błąd pomiarowy wynosił około 1%.
Tygodniowa karta zużycia MAN TGA 18.390
Stan licznika (km): 587792
Zamontowany sprzęt 1 : WEBASTO

Dzień Czas jazdy Droga (km) Zużyte paliwo (l) Czas pracy sprzętu 1 Zużycie paliwo (l/godz) Zużycie paliwa (l/100km)
07-11 – Pn 03:06 206,0 40,5 9,0 19,6
08-11 – Wt 14:47 935,7 221,2 13,6 23,6
09-11 – Sr 11:44 882,6 220,6 01:13 17,2 25,0
10-11 – Cz 01:02 75,6 24,0 15,0 31,8
11-11 – Pt 14:25 939,1 177,1 11,0 18,9
12-11 – Sb 12:57 942,2 175,3 00:12 12,8 18,6
13-11 – Nd 00:02 0,0 0,7 1,6 ***

UWAGI: średnie zużycie ON/100 km przed montażem systemu 32-35l/100km

Razem tydzień 58:03:00 3981,2 859,4 01:25 13,1 21,6
Średnie tygodniowe zużycie LPG (z tankowań) 58:03:00 3 981.4 410,9 10,32

Wielkość oszczędności wynikających z zastosowania systemu przedstawia poniższy wzór.

Podana korzyść wyrażona jest jako równowartość ilości zaoszczędzonego ON na każdych 100 km  w oparciu o proporcje cen obu paliw z 42 tygodnia 2011 roku (w tym czasie były robione analizy) na podstawie serwisu e-petrol.pl tj. ON(5,51zł/l) i LPG(2,81zł/l).  

Z ON– zużycie oleju napędowego na zasilaniu monofuel
Z ONDUAL– zużycie oleju napędowego na zasilaniu dualfuel
OZDUAL– oszczędność zużycia na zasilaniu dualfuel

Koszt transportu przy użyciu ON bez LPG
Z ON 32l/100km* 5,51z ł= 176,32

Koszt transportu przy użyciu ON i  LPG
Z ONDUAL 21,6l/100km * 5,51 zł + 10,32l (LPG)*2,81 zł = 148,02

KORZYŚĆ
OZDUAL  Z ON – Z ONDUAL = 28,3 zł/100km

Ekologia

Bardzo ważną zaletą systemu Dual Fuel (ON+LPG) dla siników wysokoprężnych, jest znacznie niższa emisja składników toksycznych i sadzy niż w przypadku spalania tylko ON.

W komorze spalania wolno-ssącej (bez doładowania) jednostki Diesla nie dopalają się do końca wszystkie składniki paliwa i powstają zanieczyszczenia takie jak:

  • CO (tlenek węgla),
  • HC (węglowodory) i cząstki stałe.

Oznacza to, że nawet w procesie spalania silnika z wtryskiem bezpośrednim (ale bez systemu common rail) zaledwie 75-80% wtryskiwanego paliwa ulega fizykochemicznej przemianie, a produktami ubocznymi są składniki szkodliwe przedostające się do atmosfery.

Z zamontowaną instalacją aż 98% dostarczonego paliwa ulega dopaleniu, a udział składników toksycznych ulega znacznemu obniżeniu. Zostało to potwierdzone przez badania emisji spalin wykonane w certyfikowanej jednostce badawczej (Pracownia Badań Emisyjnych ITS Warszawa załącznik 1 Protokół 17/09)

Poprawa Własności Trakcyjnych

Zwiększenie dynamiki jazdy

Na wykresie pokazano wykres mocy dla VW Transporter 1,9 TDI 2009 rok. Poprawa mocy i momentu obrotowego o 10%.

Homologacje

  1. Pojazdy kategorii M1,N1- osobowe i dostawcze
  2. Autobusy do 15 osób – kategoria M2
  3. Autobusy powyżej 15 osób – M3
  4. Pojazdy ciężarowe do 12 ton – kategoria N2
  5. Pojazdy ciężarowe powyżej 12 ton – N3
  6. Ciężarówki ADR